loading...

دیگ بخار چیست؟

بازدید : 14
سه شنبه 4 مهر 1402 زمان : 11:56

بیایید عملکرد یک دیگ بخار لوله آتش لوله برگشتی افقی را بررسی کنیم. در این پیکربندی، یک درام بخار بزرگ به صورت افقی در داخل محفظه و سازه های پشتیبانی نصب می شود. لوله های آتش سوزی متعدد از کوره بیرون می آیند و همچنین به صورت افقی درون طبل تراز می شوند. این امر منطقی است، زیرا طبل افقی است. از آنجا که طبل پر از آب است، لوله ها غوطه ور می شوند.
سوخت در داخل کوره احتراق می شود، گازهای گرم شده ای که از طریق لوله ها عبور می کنند، گرما را به آب منتقل می کنند ، که به نوبه خود، آب را به نقطه جوش خود گرم می کند. گازهای خرج شده از طریق لوله های آتش و داخل جعبه دود که به پشته اگزوز وصل شده است عبور می کند.
با این حال، همانطور که بخار در طبل تولید می شود، فشار نیز وجود دارد. یک سیستم تحت فشار منجر به جوشاندن آب در دمای بالاتر می شود. از این رو، هرچه فشار بخار در داخل طبل ایجاد شود، دمای جوش آب افزایش می یابد و در نتیجه باعث کاهش تولید بخار می شود. در اصل، دیگ بخار از طریق فشار بخار که از طریق عملکرد خود تولید می کند، کنترل می شود.
انواع دیگ های بخار لوله آتش کوره داخلی
دیگ های بخار لوله آتش داخلی به عنوان داشتن جعبه آتش در داخل واحد مشخص می شوند. آن ها موارد زیر را شامل می شوند.
دیگ بخار لوله آتش
این سبک دیگ بخار شامل یک پوسته استوانه ای ساده و یک لوله حرارتی واحد از طریق مرکز آن است. دارای یک دودکش اگزوز منفرد به لوله حرارتی منفرد خود است.
ساخت دیگ بخار زاگرس شبیه به کورنیایی است، به جز این که دارای دو لوله آتش داخلی و دو دودکش اگزوز است.
دیگ بخار لوله آتش نشانی
دیگ بخار لوکوموتیو یک طراحی منسوخ است. در ابتدا در لوکوموتیوهای بخار، چوب یا زغال سنگ در محفظه احتراق کوره سوزانده شد. واحدی با طراحی لوله افقی، تجهیزات ناهموار و دارای ظرفیت بخار بالایی بود.

بازدید : 11
چهارشنبه 6 مهر 1401 زمان : 8:48

خوشبختانه، طیف وسیعی از گزینه های تعمیر و نگهداری برای جلوگیری از وقوع این موارد وجود دارد. مواردی مانند تصفیه آب شیمیایی را می توان برای حل کردن مواد معدنی و رسوبات موجود در سیستم به کار برد و سطوح را بدون لکه نگه داشت و آب و بخار آزادانه جریان پیدا کرد.
شما می توانید انتظار داشته باشید که این نوع دیگ بخار را در بسیاری از کاربردها از سیستم گرمایش خانگی متوسط تا کاربردهای صنعتی پیدا کنید. نوع دیگ بخاری که خریداری می کنید بر راندمان کلی یک تاسیسات صنعتی تاثیر می گذارد. شناسایی الزامات خاص فرآیند کاربرد به تعیین بهترین نوع دیگ بخار کمک می کند.
بویلرهای واتر تیوب و دیگ های فایر تیوب پرکاربردترین نوع هستند. بویلرهای واتر تیوب بخار با فشار بالا تولید می کنند، از این رو، برای کاربردهایی که نیاز به ظرفیت بالا دارند استفاده می شود، در حالی که دیگ های لوله آتش برای ظرفیت های بخار کوچک ایده آل هستند. سپس می توانید مدلی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را ارائه دهد. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
انتخاب دیگ بخار مناسب از ابتدا ضروری است. دیگ بخار با طول عمر 30 سال با توجه به اینکه اگر به درستی نگهداری شود حتی برای مدت طولانی دوام می آورد، خرید معقولی دارد. علاوه بر این، نیاز به تعمیر مناسب دیگ بخار دارد. ضروری است که به دنبال دیگ بخاری باشید که هزینه های عملیاتی را حتی در اوج عملکرد کاهش دهد. این به معنای به خطر انداختن جنبه‌های دیگر مانند سرعت پخت، انتشار CO2، فشار دیگ بخار و دمای آب نیست. آنها باید به صورت نسبی تعریف شوند.
برای کمک به صرفه جویی در فضا و پول نقد، به دنبال دیگ بخاری باشید که ردپای کوچکی داشته باشد. یک دیگ با اندازه معقول نیز باید از نظر فضای دیگ بخار انعطاف پذیری ایجاد کند. علاوه بر این، فضایی را برای نصب بویلر بخار متعدد برای افزایش کارایی و کاهش هزینه های عملیاتی باقی می گذارد.

بازدید : 179
سه شنبه 3 خرداد 1401 زمان : 13:53

مشتری عصبانی تعداد زیادی "متخصص" در آنجا داشت و هر کدام نظری را ارائه کردند. من از اینکه وقتی سر کار می روم چشمانم را ببندم متنفرم. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، به اصول اولیه برمی‌گردم و همه خواندن‌ها را بررسی می‌کنم. قرائت‌های تصفیه آب انتقالی را نشان داد و فشار گاز به مشعل کمی کمتر از تنظیم فشار گاز بود. من متوجه می شوم که در حالی که به سادگی عملکرد دیگ بخار را تماشا می کنم، به من پاسخ می دهد.
هنگامی که سوپاپ ها خاموش می شوند، سمت دیگ بخار سیستم از سمت میعانات جدا می شود. هنگامی که بخار متراکم شد، دیگ بخار و لوله های بخار را به داخل خلاء کشید. این خلاء آب را از مخزن میعانات گازی به داخل دیگ می کشید و آن را غرق می کرد. وقتی دریچه‌ها باز شد، صدای کنسرت گروه Blue Man با همه‌چیز بود. یک خلاء شکن ساده مشکل را حل کرد.
میانگین عمر تله های دیگ بخار بین شش تا 10 سال است، و من به احتمال زیاد می توان حدس زد که تله های ساختمانی که روی آن کار می کنید قدیمی تر از آن باشند. من توصیه می کنم هنگام تعویض دیگ بخار، تمام تله های ساختمان را تعویض یا بازسازی کنید. کیت های بازسازی موجود است که به شما امکان می دهد به سادگی درب را بردارید و واحد قفس داخلی را تغییر دهید. ES
دیگ های بخار زاگرس مفتخر است که نام خانوادگی خود را در برابر تمام دیگ های بخاری که می فروشیم قرار می دهد، دلیل این امر این است که ما به کیفیت خود افتخار می کنیم. در طول سال ها از سال 1989، زاگرس بیش از 230 دیگ بخار را برای مشتریان در سراسر جهان عرضه کرده است.

بازدید : 184
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 زمان : 16:24

اصل کار دیگ بخار بسیار ساده است. دیگ بخار یک ظرف بسته استوانه ای شکل است که ظرفیت کافی برای نگهداری آب و بخار را دارد. عموماً آب یا سیال دیگری در دیگ بخار ذخیره می شود تا بخار تولید کند. سوخت و در نتیجه بخار با توجه به اندازه دیگ بخار و مشخصات آن در فشارهای مختلف در دیگ تولید می شود. این بخار اکنون از لوله عبور می کند و به واحدهای مختلف تولید، نیروگاه و غیره عرضه می شود. این اصول کار دیگ بخار بسیار اساسی است.
دیگ فایر تیوب یا دود تیوب
2. دیگ لوله آب
هنگامی که گازها و شعله های داغ از لوله ها یا چند لوله ای که توسط آب احاطه شده اند عبور داده می شود به آن خرید دیگ بخار فایر تیوب یا دود تیوب می گویند. به عنوان مثال: دیگ کوکران، دیگ بخار لنکاوی، دیگ کورنیش و غیره.
دیگ کوکران یا دیگ فایر تیوب
در دیگ لوله آب، آب در داخل لوله هایی که توسط شعله یا گازهای داغ احاطه شده اند، به گردش در می آید. به عنوان مثال: دیگ بخار بابک و ویلکاکس، دیگ بخار لامونت
2. با توجه به موقعیت کوره
دیگ ثابت به صورت دیگ ثابت بوده و جابجا نمی شود و در نیروگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دیگ متحرک به آن دسته از دیگ های بخار گفته می شود که از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شوند. دیگ های لوکوموتیو و دریایی دیگ بخار سیار هستند.

بازدید : 230
سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 زمان : 17:51

اگر تسهیلات شما دارای کاربردهای آب گرم ، برنامه های بخار فشار قوی یا برنامه های بخار کم فشار است ، ممکن است بتوانید از یک دیگ بخار بدون استفاده استفاده کنید. دیگ های بخار Firetube معمولاً برای برنامه های مختلف از 51 تا 2200 اسب بخار استفاده می شوند.
این نوع دیگ های بخار از یک کشتی استوانه ای با گازهای احتراق در داخل لوله ها و شعله واقع در کوره استفاده می کنند. این کشتی علاوه بر مسکن لوله ها و کوره ها ، بخار و آب را نیز در خود جای داده است. دیگ های بخار Firetube هنگامی که مشعل ، دیگ بخار و کنترل کنترل می شوند ، به راندمان بهینه می رسند و به عنوان یک سیستم یکپارچه کار می کنند.
دیگهای بخار Firetube را می توان در یک طراحی مرطوب یا خشکی خریداری کرد. در طراحی مرطوب ، دیگ بخار دارای یک محفظه چرخش خنک شده با آب است که برای قیف گازهای دودکش از کوره به داخل بانک های لوله استفاده می شود.
طراحی دیگ بخار زاگرس دارای درب عقب نسوز بزرگتر و قابل چرخش است که با کشتی یکپارچه شده است. این درب برای هدایت گازهای احتراق از کوره به چندین بانک لوله استفاده می شود. به طور کلی ، طراحی زاگرس نیاز به نگهداری قابل توجهی کمتر از نسوز دارد. با این حال ، حذف و تمیز کردن لوله می تواند بسیار دشوارتر باشد.
دیگ بخار Watertube برای کاربردهای صنعتی یا تجاری آب گرم یا بخار تولید می کند. انواع دیگ های بخار Watertube به طور گسترده ای برای کاربردهای گرمایش راحتی استفاده می شوند. با این نوع دیگ بخار ، لوله های خانه و/یا بخار. در عین حال ، محصولات احتراق از طریق لوله ها پخش می شوند.
در بیشتر موارد ، طراحی Watertube شامل چندین درام است. طبل گلی تحتانی و طبل بخار فوقانی توسط لوله هایی متصل می شوند که ناحیه کوره و بخش همرفت را تشکیل می دهند. این سیستم ها دارای ورودی BTU در هر جایی از 500000 تا بیش از 20،000،000 هستند. در نتیجه ، دیگ های بخار واترتوب قادر به ارائه قابلیت بخار فوق العاده سریع و پاسخ سریع به تغییر تقاضا به دلیل میزان آب نسبتاً کم هستند.

بازدید : 78
پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 زمان : 9:41

اندازه حباب ها ارتباط مستقیمی با فشار بخار دارد. عملکرد کم فشار به حجم بیشتری از بخار برای حمل انرژی گرمایی مورد نیاز نیاز دارد. این عملیات کم فشار حباب های دیگ بخار بیشتر و بزرگتری تولید می کند و تلاطم بیشتری در سطح آب ایجاد می کند. این حباب‌ها دهانه‌های بیشتر و دهانه‌های بزرگ‌تری تولید می‌کنند و همچنین با خروج از سطح آب، پاشش‌های بیشتر و بزرگ‌تری تولید می‌کنند. علاوه بر این، عملکرد کم فشار منجر به سرعت بخار بالاتری می شود که وقتی با تلاطم بالای عملکرد کم فشار ترکیب می شود، تمایل دارد قطرات آب را به داخل سیستم های دیگ بخار منتقل کند تا اینکه به آنها اجازه سقوط توسط گرانش را بدهد.
راه حل این است که دیگ بخار را با حداکثر فشار طراحی خود کار کنید و در محل مورد نیاز از شیرهای کاهش فشار استفاده کنید.
در اکثر سیستم های دیگ بخار صنعتی، تقاضای بخار در محدوده وسیعی در نوسان است. سرعت وقوع این نوسانات می تواند به طور جدی بر کیفیت بخار تأثیر بگذارد. افزایش سریع و کوتاه مدت تقاضای بخار تنها 15 درصد می تواند باعث جذب زیاد آب در بویلر شود. افزایش تقاضا به میزان 15% یا بیشتر می تواند در کارخانه های صنعتی بسیار مکرر اتفاق بیفتد، زمانی که دریچه های دیگ بخار به یکباره در تغییر شیفت باز می شوند و فرآیندهای دسته ای آنلاین می شوند.

به عنوان مثال، اگر فرآیندی که مصرف بخار آن تنها 5 درصد از خروجی دیگ بخار است، به سرعت روشن شود (مانند شیر خاموش)، تقاضای سیستم می تواند به راحتی تا 15 درصد یا بیشتر افزایش یابد تا زمانی که فرآیند به حالت پایدار برسد. عملیات
هنگامی که یک شیر دیگ بخار باز می شود، دو مشکل در دیگ بخار ایجاد می شود. ابتدا فشار بخار به سرعت کاهش می یابد. همانطور که در مورد دوم در بالا توضیح داده شد، افت فشار بخار به خودی خود باعث ایجاد حباب اضافی می شود. دوم، رابط بین آب و بخار بالا می رود. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که در عملیات فشار پایین‌تر آنی، تولید سریع حباب‌های بخار با حجم بالا می‌تواند به معنای واقعی کلمه آب را سیال کند. سطح آب می تواند به راحتی آنقدر بالا رود که آب به معنای واقعی کلمه به خط بخار مکیده شود. در نهایت، از دست دادن آب دیگ بخار می تواند باعث به صدا در آمدن آلارم سطح پایین آب شود. در برخی موارد، این اتلاف آب می‌تواند به قدری سریع باشد که دیگ با ایجاد زنگ هشدار آب سطح پایین خاموش می‌شود. در این بین خطوط قیمت دیگ بخار با آب پر می شود.

بازدید : 80
پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 زمان : 9:38

افزودن مقدار زیادی آب سردتر تولید بخار را تا زمانی که آب به دمای اشباع برسد کند می کند.
این مشکلات را می توان با استفاده از تغذیه پیوسته دیگ بخار به جای تغذیه خاموش جلوگیری کرد. از آنجایی که خوراک تعدیل‌کننده آب را با سرعت بسیار پایینی نسبت به خوراک خاموش اضافه می‌کند، آب در دیگ بخار نسبتاً همدما باقی می‌ماند و هیچ ابری تشکیل نمی‌شود.
«دیگ بخار را با حداکثر فشار طراحی کار کنید» یک جمله رایج در بین طراحان دیگ است. اما اغلب اوقات، زمانی که نیاز به کاهش هزینه انرژی است، این قانون رعایت نمی شود. در دوره‌هایی که تقاضای بخار کم است، یا زمانی که تمام نقاط استفاده به ایستگاه‌های کاهش فشار نیاز دارند، دیگ‌های بخار اغلب با فشار بسیار کمتری از فشار طراحی کار می‌کنند.
در حالی که کار با فشار کمتر، در برخی از دیگهای بخار می تواند بازده انرژی کمی بالاتری را ارائه دهد، عملکرد کم فشار نیز کیفیت بخار را کاهش می دهد. این کاهش کیفیت بخار را می توان از اصول اولیه مهندسی نشان داد.
فشار کمتر باعث افزایش حباب می شود
هنگامی که یک حباب بخار از میان آب بالا می آید و به سطح می رسد، در نهایت از لایه نهایی آب می شکند و وارد فضای بخار می شود. این عمل نهایی خروج از آب به طرق مختلف باعث حباب آب می شود.
در ابتدا، ترکیدن حباب بخار یا پارگی لایه نازک آب که آن را احاطه کرده است، یک هجوم اولیه بخار با سرعت بالا ایجاد می کند که مقدار کمی از آن لایه نازک آب را به فضای بخار می برد. سپس از بین رفتن حباب بخار از سطح آب برای مدت کوتاهی یک دهانه در سطح آب ایجاد می کند. آب هجوم می‌آورد تا این دهانه را پر کند، با آبی که از طرف‌های دیگر دهانه هجوم می‌آورد برخورد می‌کند و یک پاشش کوچک در نزدیکی مرکز دهانه ایجاد می‌کند. سپس قطرات آب حاصل از این پاشش‌ها به راحتی در بخار بالارفته وارد می‌شوند.

https://boilersteam2.tehranblog.net/

تعداد صفحات : 6

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 29
  • بازدید کلی : 1120